onsdag 5 oktober 2011

Höstens trender & loppiskurs

Nu är jag tillbaka på bloggen igen, efter en "bloggpaus", som inte har berott på att jag haft lite att göra utan snarare tvärtom. Jag har inte hunnit blogga. Ska i alla fall försöka få ut lite nya bilder på några av sommarens och höstens projekt inom kort, så at ni får se vad jag har haft för mig ;-).
Vi som håller på med någon form av hantverk ser fram emot den här hösten extra mycket skulle jag tro, eftersom inredningstrenderna går allt mer mot äkta hantverk och trä i alla slag och färger är nu högsta mode =). Det vita, kala ska bytas ut mot trärent och personligt - gärna gamla loppisfynd eller ärvda möbler, blandat med unikt hantverk. Läs gärna mer om höstens trender här: http://mofashus.blogspot.com/2011/09/hosttrender.html.

På tal om gamla loppisfynd, så ska jag hålla i en "fixarkväll" via Studieförbundet Vuxenskolan den 2 november där jag just ska tipsa om hur man enkelt kan fixa till och uppdatera sitt loppisfynd, eller kanske få det att se ännu mer slitet och gammalt ut ;-). Är du intresserad av att vara med, så gå in här: http://www.sv.se/sv/Amnesomraden/Hantverk-och-konsthantverk/?DBID=b5f316d8-dfc3-4df5-a6bd-bc12daf2f300&avdelningid=1&arrid=6879
Varmt välkomna!!

Inga kommentarer: